Nyt format og nye partnere midt i den nye verdensorden
Det er en ny verden, hvor det er svært at vide, hvad retning det går i nu. Jeg har fulgt ugens pressemøder, og sidder tilbage med en dyster fornemmelse i maven.
Politikere og embedsfolk stod med ligblege ansigter bag rullende webcams og fortalte os, at alle mink-bestande i landet skulle slåes ned, fordi de har potentiale til at udvikle en ny resistent tråd af coronavirus.
Myndigheder skyr ingen midler, og det forstår man godt. Men det er voldsomt og sætter tankerne igang.
Forestil dig, hvis det gik videre til svin eller høns. Forestil dig, hvis et hvilket som helst andet husdyrhold skulle væk inden ugens udgang.
Selvom det er skræmmende og urimeligt, så tror jeg, at vi skal forsøge at fokusere på det positive og være glade for, at det her sker i et kontrolleret samfund som det danske, og ikke i et ukontrolleret yderområde i Polen.
I IVN fokuserer vi lige i øjeblikket på at få flere partnere med ombord, så jeres medlemskab som iværksættere bliver bedre, stærkere og mere differentieret.
I denne uge kan jeg komme i tanke om tre nye partnere, som jeg gerne vil fremhæve.
Først har vi Trademinds – et bureau, som hjælper dig med at komme på Amazon, hvis du ikke allerede er der. De er interessante, men skiller også vandene, fordi “Amazon ødelægger alt”.
Bundlinjen er bare, at vi faktisk har en del danske virksomheder, der allerede sælger eller gerne vil sælge deres produkter på Amazon i forvejen. Og Trademinds ved, hvad de laver, og hvem de har med at gøre, så du undgår bøvl med den store dreng i skolegården.
Derudover har vi budt velkommen til Cévie – to unge mennesker, som sælger rosévin på dåse. Alexander Tvede-Jensen og Line Rendbæll startede i maj måned, og har i dag aftaler med 60 forhandlere – det er stærkt.
De har spottet et marked, hvor rigtig mange vil gerne have rosévin, men ofte skal købe en hel flaske, og derfor køber det billige sprøjt, som ikke smager specielt godt. Cévie har valgt en italiensk mousserende rosévin og smidt et glas på dåse – det er simpelthen et supergodt produkt, som du kan tage med i lommen til ture, eller servere frisk til kunder uden at åbne en hel flaske.
Og så har vi startet samarbejde med en god ven af huset, som hedder Anita Dalsgaard. Hun driver virksomheden Gør Det Enkelt, hvor hun laver marketing på abonnement, og har produceret 9 moduler, som hun sælger for et fast månedligt beløb. De første fire får du gratis, hvis du er medlem.
For os i IVN-gruppen laver Anita hver torsdag marketingtips, og folk i gruppen er (ligesom jeg) ovenud glade for hende.
Det har også været ugen, hvor jeg har prøvet et nyt live-format af.
Den Varme Stol havde sin første gæst – tekstforfatter, copywriter og SEO-bosslady, Elisabeth Gade Kjelmann – som lod sig udspørge og grille lidt af undertegnede, så vi sammen kunne tale os frem til, hvad hendes næste skridt skulle være som iværksætter.
Det var sjovt at prøve, og selvom jeg vist gik lidt tæt på og trådte min borddame over tæerne et par gange, så synes jeg, at det blev en rigtig fin og produktiv snak, som vi holder fast i.
Den Varme Stole bliver derfor en ugentlig begivenhed, som bliver sendt live på Zoom hver torsdag klokken 11.
Næste uges tema bliver GDPR og proceduren bliver ligesom sidst; jeg laver et opslag i gruppen, hvor folk kan melde sig til som enten gæst eller tilskuer.
Vi ses i næste uge, hvor jeg forhåbentlig har godt nyt med fra mit planlagte møde med folkene fra Virksomhedsguiden i Erhvervsstyrelsen.
Mvh
Martin Christensen, IVN