Tilbage til rødderne med fokus på salg

I denne uge har jeg forsøgt at vende lidt tilbage til rødderne med fokus på den enkelte iværksætter. Jeg har haft to 1:1 sessioner med selvstændige, som havde brug for sparring, og har aftale om endnu én i næste uge.

 

Det er spændende og fedt at sidde med de store aftaler, men det er vigtigt for mig at huske, at grundproduktet fra mit perspektiv stadig er den enkelte iværksætter.

 

Mine sessioner med andre iværksættere handler både om at få noget fingerføling med, hvad der rører sig, men også om at den enkelte iværksætter får noget 1:1 sparring, hvor vi går os en tur og får nogle friske input.

 

Der er mange derude lige nu, som går i stå med en omgang ‘corona blues’, og ikke helt ved, hvor de skal søge hen, eller hvad næste skridt skal være.

 

Til jer må jeg sige; ræk ud for pokker.

 

Husk, at vi er 90.000 mennesker – ring til hinanden, skriv en besked og byd jer selv på en kop kaffe. Sværere behøver det ikke at være. Corona skal ikke strande os bag skærmen, men bør i stedet være en opfordring til at komme ud og mødes på tomandshånd.

 

Men netværk og sparring ikke er salg. Derfor har vi i IVN gjort et tema klar til jer, som måske kan hjælpe nogle af jer lidt igang.

 

Vi sætter de næste par uger af til at fokusere på salg, og får i den forbindelse hjælp af vores nye partnere i Next Level Sales.

 

De har lavet en række moduler, som kan hjælpe med processen – altså ikke selve salget, men nærmere, hvad man dagligt skal gøre for at holde sit salg oppe. For sandheden er, at mange tager et salgskursus eller læser på lektien, men glemmer at få det implementeret, når de kommer hjem.

 

Next Level Sales tager dig I hånden, og guider dig igennem salgsprocessen, så du selv kan holde gryden i kog.

 

Og når vi taler om salg, så skal vi også tale om indhold.

 

I starten af ugen havde jeg en god live-udsendelse med vores gode og trofaste partner, Texta, hvor CCO Peter Kragh Lauritsen gav nogle bud på, hvordan du bør angribe formidlingen omkring dit produkt.

 

Ofte fortæller vi fint om produktet, men glemmer simpelthen at fortælle, hvad modtageren egentlig får af værdi, når de køber produktet.

 

Peter leverede en perlerække af gode pointer, som jeg kan anbefale dig at notere, så du får det hele med.

 

Og apropos at kommunikere om værdien i sit produkt, så kan du som medlem fremover finde alle vores IVN-talks i medlemssektionen på ivn.dk.

 

Sidst på ugen mødtes jeg også med folkene fra Virksomhedguiden ved Erhvervsstyrelsen.

 

De har nogle helt vildt gode (og desværre ret ukendte) værktøjer, som vi i IVN vil begynde at guide jer rundt i, når vi rammer det nye år. Det bliver rigtig godt.

 

Ha’ det godt og nyd weekenden.

På mandag står den på mere sparring, netværk og fokus på salg.

 

Vh
Martin Christensen, IVN

Vi bruger Cookies på dette site for at forbedre brugeroplevelsen og indhente statistik til intern såvel som ekstern brug.

Ved at klikke på et link på siden giver du os tilladelse til at lægge cookies på din computer