Mission og Vision
Er IVN en Facebook-gruppe eller en abonnementsforretning?
Hej igen, og velkommen tilbage til en lidt mørk start på det nye år.
I IVN har vi rygende travlt med at udvikle abonnementsforretningen, hvor vi beklageligvis har måttet udsætte startdagen for vores nye pakkeløsning lidt endnu.
Og nu vi er ved abonnementsforretning, så vil jeg gerne svare på dagens overskrift – et spørgsmål jeg får ofte og har haft svært ved at svare helt klart på:
Er IVN en Facebook-gruppe eller en abonnementsforretning?
Sandheden er, at vi er begge dele.
Vi har et åbent og gratis community på Facebook for dem, der er iværksættere, dem, der drømmer om at blive det, og dem, der bare interesserer sig for, hvad der rører sig i dansk iværksætteri.
Til at drive væksten og administrationen af vores efterhånden enorme netværk og online community har vi skabt en abonnementsforretning på www.ivn.dk
Her samler vi tilbud og laver pakkeløsninger til livet som selvstændig, og står desuden til rådighed for medlemmerne med hjælp, støtte og rådgivning undervejs, som er suppleret af den guldgrube af viden vi opsamler fra at drive Facebook-gruppen.
Alt sammen med det formål, at vi i IVN vil og skal sikre, at danske iværksættere får den bedst mulige start på livet som selvstændige.
Det skal være enkelt at blive iværksætter og komme godt fra start, når du har den gode idé, den rette drivkraft og et godt produkt eller ydelse.
Derfor arbejder vi i IVN på højtryk for at gøre det nemmere, mere overskueligt og mere gennemsigtigt, hvad du skal vide, have styr på og huske at indkøbe, når du starter en virksomhed, så der forhåbentlig bliver flere, der får succes allerede med deres første virksomhed.
Det kan være forvirrende, at IVN er to ting.
Det ved jeg om nogen, efter jeg havde min tur i den varme stol med journalist Morten Brøcker, som er ekspert i at udvikle kernefortællinger.
Jeg kan virkelig kun anbefale, at alle iværksættere med tanke om at lave en større forretning lytter det afsnit af vores podcast igennem.
Morten Brøckers spørgsmål er guld værd.
Desværre kan det samme ikke helt siges for mine lidt vævende svar, men det startede en proces, hvor vi i IVN har tænkt meget over, hvordan vi fremadrettet driver, udvikler og kommunikerer både vores enorme Facebook-gruppe og vores spirende abonnementsforretning.
Det er jeg nu blevet lidt skarpere på, og vi i IVN har fået kogt vores formål ned til den der lille Maggie-terning, som Morten snakker om i vores podcast.
Mvh
Martin Christensen, IVN