Før import: Foretag grundig research, inden du begynder som importvirksomhed

Når du overvejer at starte en importvirksomhed, er der en række oplysninger du skal have på plads, før du beslutter dig for at hjemtage en større ladning varer.

Er der brug for varen?
Først og fremmest skal du være så sikker som muligt på, at der er et marked for den eller de varer, du ønsker at importere. Hvem er kunderne? Falder produktet i deres smag? Er prisen konkurrencedygtig?

Den bedste måde at finde ud af, om der er et marked for de produkter, du overvejer, er simpelthen at spørge så mange potentielle kunder som muligt. Hvis der er kunder nok og de mener, at varen er OK, prisen er OK og leverings- og betalingsbetingelser er OK, så er du på rette vej.

 

Hvem er dine konkurrenter?
Afhængigt af hvilket produkt du vil importere, kan det være mere eller mindre vanskeligt at finde ud af, om markedet har plads til din virksomhed.

Skal du finde ud af hvilke konkurrenter du har, er det en god ide at lave en grundig research på nettet.

Forventer du at sælge til detailhandlen skal du finde ud af om de enkelte forretninger er med i et kædesamarbejde. Er de det, er det sandsynligvis umuligt at sælge til den enkelte forretning. I stedet bør man gå til kædens hovedkontor.

 

Registrering som Importør?
Husk: Hvis du vil handle med lande uden for EU (også Grønland og Færøerne), skal du registreres som importør på virk.dk. Dette omfatter også Storbritannien.

IVN

Vi bruger Cookies på dette site for at forbedre brugeroplevelsen og indhente statistik til intern såvel som ekstern brug.

Ved at klikke på et link på siden giver du os tilladelse til at lægge cookies på din computer