Kend din plads på markedet, for at kunne markedsføre korrekt og opnå succes

Kendskab til din egen markedsposition er vigtigt i forhold til at skabe strategier for din virksomhed og dine produkter.

Du bør være bevidst om, hvor i dit marked din virksomhed befinder sig.

Når du ved om du placeres højt eller lavt, billigt eller dyrt på markedet, vil du have lettere ved at kommunikere korrekt til din målgruppe. Rammer du ved siden af i forhold til hvordan kunderne opfatter dig, kan det hurtigt give bagslag og svække på pålideligheden.

Ved at kende din markedsposition, kan du også identificere de nærmeste konkurrenter. Det giver dig mulighed for at træffe de valg, der skal til for at skabe fremdrift. Bliv motiveret til at gøre det bedre og mere effektivt end dine konkurrencer, og sørg for ikke at vælge de helt store tyre på markedet, når der indledes til rodeo.

De umiddelbart nærmeste konkurrenter kan opdeles i to grupper. De der skal overhales, og de der skal holdes øje med. De virksomheder, der ikke holder disse faktorer for øje, ender som regel med at træffe de forkerte valg og lider under konsekvenserne. Det kan for eksempel være i form af at bruge alt for mange penge på markedsføring, for at forsøge at udkonkurrere en konkurrent, der står langt højere end dig.

Det gælder ikke om at være den største, men derimod finde den position på markedet, hvor man er godt tilpas, og kan finde en solid strøm af kunder, som gør forretningen stabil og fornuftig økonomisk.

Vi bruger Cookies på dette site for at forbedre brugeroplevelsen og indhente statistik til intern såvel som ekstern brug.

Ved at klikke på et link på siden giver du os tilladelse til at lægge cookies på din computer