Sanne Thorsø: Om skabertrang og sans for at udvikle

Sanne Thorsø har altid været iværksætter og troen på sig selv er charmerende ukuelig. En kvinde der udstråler at hun ved hvad hun vil have.

Sanne Thorsø

Jeg byder Sanne indenfor i IVN´s lyse lokaler, med udsigt udover Aarhus Lystbådehavn og Aarhus Ø. Vi skal lave et portræt af hende og hun smiler imødekommende og sikkert, selvom hun møder et setup med kamera og mikrofon. Sanne skal vise sit nyeste værk biyō frem og hendes egen standard er hendes udgangspunkt, når hun udvikler produkter.

Sanne Thorsø har altid været iværksætter og troen på sig selv er charmerende ukuelig. En kvinde der udstråler at hun ved hvad hun vil have. Hun er naturlig i sit udtryk, en let makeup og velplejet hud og det slår mig ligesom hendes produkter, naturlige og elegante.

Sanne bor i Aarhus C med sine 4 børn og kæreste, som er fotograf. Hun har arbejdet i modebranchen og åbnede Stylepaste tilbage i 2007, hvilket senere mundede ud i en eksklusiv butik. En naturlig udvikling har været at bevæge sig hen mod at udvikle et skønhedsunivers.

Fra tøjmode til hudpleje

Siden 2016 har hun stille og roligt arbejdet sig hen imod det der i dag er biyō. I 2020 tog det fart med emballagedelen og udviklingen af hudplejeprodukter, og forskønnende livsstilprodukter blev sat i gang efterfølgende. Det var den rette kombination af det helt rigtige samarbejde, især omkring emballagedelen, der endelig gik op. ”Det er som med tøj – folk vil gerne bruge penge på hudpleje, de værdsætter design, dufte og går op i selve hudplejen”. Derfor har det været vigtigt, hvordan udtrykket har spillet sammen med logo, navn og produkt.

Fra modebranchens standarder har Sanne mange referencerammer. Hun ved, hvad der ser lækkert ud i butikkernen og tænker sammenhænge, og derfor er udviklingsprocessen en vigtig del. Hun har brugt mange år på at nå frem til den helt rigtige linje, og alle detaljer er vigtige for hende, for oplevelsen skal også være visuel.

For Sanne er skønhed det naturlige look: “Hudplejeprodukter er ligesom tøj, man behøver ikke have alle mulige skønhedsbehandlinger for at se smuk ud, men det er vigtigt at se velplejet ud. Så er det lige meget, om man ser ung eller gammel ud – det ser bare smukt ud.” Det hænger også sammen med udviklingen af de helt rigtige dufte, de skal være naturlige og lækre og de skal fremme din kvindelighed. “Det skal være gode dufte og vi har brug for flere gode dufte, det er et duftunivers og jeg kan ikke klare dårlige syntetiske dufte i parfumer” griner hun afsluttende.

Det er vigtigt at se velplejet ud. Så er det lige meget, om man ser ung eller gammel ud - det ser bare smukt ud

Beauty dew & skabertrang

Med sans for detaljerne har hun udviklet en serie af hudplejeprodukter og livsstilsprodukter under navnet biyō. Navnet skulle være kort og enkelt og valget faldt på biyō, der betyder Beauty dew og står for den glans og glød man får i huden – et udtryk for at have en sund og lækker hud. Sanne er god til at skabe og hele processen omkring det.

Det har aldrig været pengene, der har drevet hende, men derimod trangen til at starte nyt op og videreudvikle. Hun har en passion for at skabe et nyt brand, få det til at lykkedes og få alle brikkerne til at falde på plads. Det bliver ikke det sidste hun skal lave, lover hun os, ”for hun synes det er skægt og udfordrende” at iværksætte.

Sanne er vild med alle sine produkter, ellers vil hun ikke lave dem. Men skal hun vælge et produkt ud, skal det være olien, fordi den kan så meget. En olie der kan det hele, til tør og sart hud, en allround olie det giver en masse til de fleste hudtyper. Den giver en AHA-oplevelse, dufter godt, ser godt ud og føles lækker. Hun viser sin olie frem, med et glimt i øjet, imens hun taler, smiler hun, når duften fra olien kommer frem. Man kan se stoltheden i hendes øjne og mærke hendes integritet ud i lokalet, når hun taler om sine produkter.

Jeg håber det bliver populært og folk bliver vilde med det

En forhandler sagde, at duftlyset duftede så godt at hun nærmest skreg. Når en forhandler siger sådan, virker det helt rigtigt. Hun kan ikke love du bliver 10 år yngre, men kan du først lide det, så kan du også lide det næste der kommer. At det bliver populært og får god feedback, er det vigtigste, men det skal gå stille og roligt fremad. Der er få men gode forhandlere, og de skal helst være nogle, der forelsker sig i serien -ligesom Sanne er forelsket i den.

Der er altid energi i at møde nye mennesker

”Jeg tror ikke, jeg udnytter mit netværk, som jeg kunne.” Netværk er ikke kun et sted, at møde nye kunder og samarbejdspartnere, men det er også meget personligt og følsomt”, fortæller Sanne. “Det kan føles som at udnytte sine venner eller det kan virke som et salgstrick, og derfor er det ikke en vej, jeg har brugt endnu. Jeg kunne nok godt bruge mit netværk mere aktivt til at tage kontakt til folk jeg kender, eller har været i kontakt med.”

”Jeg har været til et IVN-event og det var rigtig hyggeligt og godt for mig at komme lidt ud og møde nye mennesker. Jeg fik ikke nye kunder, men jeg mødte bl.a. en der importerer mexicansk tequila og vi udvekslede numre og vil lave et mexicansk arrangement sammen. Det var fedt for mig, det var en god dag. Jeg arbejder meget alene og er glad for det, men der er altid energi i at møde nye mennesker.”

Alle produkter fra biyō er 100% økologiske. De er fremstillet bæredygtigt i Danmark og EU. Alt emballage er genanvendeligt. Du kan se produkter fra biyō her: https://www.biyo.studio/

Faktaboks

Navn: Sanne Thorsø
Bopæl: Aarhus C
Virksomhed: biyo.studio
Instagram: officialbiyo

Interesseret at flere tips og tricks om iværksætteri? Læs vores guide bliv iværksætter her. 

Eline Edslev

Vi bruger Cookies på dette site for at forbedre brugeroplevelsen og indhente statistik til intern såvel som ekstern brug.

Ved at klikke på et link på siden giver du os tilladelse til at lægge cookies på din computer