Viden om kunder: sørg for at gøre grundig research, for at definere dine kunder

Jo mere viden du har om dine kunder, jo bedre bliver du til at målrette dine salgsaktiviteter og tilpasse dit produkt til kundernes behov.

Uanset om du sælger til forbrugere eller til andre virksomheder, er viden om kunderne vigtig. Det er ofte nemmere at skaffe oplysninger om virksomhedskunder end om forbrugere, da det er nemmere at afgrænse virksomhedskunder.

For at strukturere indsamlingen af oplysninger om potentielle kunder, kan man opdele arbejdet i undersøgelser ved skrivebordet (desk research) og undersøgelser “i marken” (field research):

Desk research
Når man indsamler data om sine kunder hjemmefra, sker det...

Vil du se mere?

Bliv medlem af IVN og få fuld adgang.

Allerede medlem?

Log ind
IVN IVN

Vi bruger Cookies på dette site for at forbedre brugeroplevelsen og indhente statistik til intern såvel som ekstern brug.

Ved at klikke på et link på siden giver du os tilladelse til at lægge cookies på din computer