Mads Brink fra Nimalift: Køber du det du sælger? – Erfaring og interesse hjælper dig mod succes

Ejer og medstifter af Nimalift, Mads Brink, deler ud af sine erfaringer fra arbejdsmarkedet og råder sine medentreprenører til at vælge en karriere inden for noget, de har personlig erfaring med og interesse for.

I iværksætteri er det på mange måder lysten, der driver værket. Du har en drøm du gerne vil opnå og en passion, du gerne vil udleve. Det er det, der får dig frisk ud af sengen hver morgen, og motiverer dig til at knokle. Derfor giver det god mening at bygge en virksomhed op, baseret på en interesse, du allerede har. Det er netop det herrerne bag Nimalift har gjort.

 

Mads Brink og hans kollega, Niklas Sørensen, startede deres rejse med biler ved at sælge reservedele og fælge på Den Blå Avis. I dag, 10 år senere, ejer og driver de gazellevirksomheden Nimalift, der leverer udstyr til værkstæder i både ind- og udland. Medstifteren Mads er overbevist om, at deres personlige interesse for biler har været uundværlig, for at nå hertil.

Hvis du har en hobby, som du har en interesse for, så gør det det lidt nemmere

”Hvis du har en hobby, som du har noget interesse for, så gør det det lidt nemmere, (…) Man får ret hurtigt tilegnet sig den viden man skal bruge – Hvis ikke man havde den i forvejen,” siger Mads.

 

Siden barnsben har de to partnere interesseret sig for biler i alle afarter. Deres udseende, deres fart, hvordan de er skruet sammen, og nøjagtigheden, når de reparerer på dem. Rejsen fra gokart til knallert til bil til værksted, har givet dem en dyb indsigt og en oprigtig interesse, som de kan anvende på mange områder i deres forretning.

Uanset hvilken branche man er i, vil der komme pludselige problemstillinger og spørgsmål fra kunder. Som selvstændig skal man ruste sig mod de her situationer, man skal være en professionel, passioneret nørd, for kunderne kan mærke, hvis ikke man har læst op. Samtidig kan man aldrig vide, hvad kunderne vil spørge om, og hvordan de vil reagere på jeres forskellige tiltag. Der er ikke andet for end at prøve sig frem, lære af erfaringen og derved styrke ekspertisen og kundeservicen mere og mere.

 

“Alle kan stå at sige en maskines specifikationer. Men hvis ikke man interesserer sig for det, så tror jeg kunderne kan mærke det. Det gør det sværere at sælge. Hvis ikke man personligt ved, hvad den kan bruges til, hvordan skal man så kunne sætte sig i kundens sted?” spørger Mads Brink

 

Godt råd til nye iværksættere:

Undersøg flere banker, inden du låner

 

“Hvis man har omkostningstunge ting på lager, så kig dine aftaler med banken igennem. Det betyder altså en del, når man skal ud at bruge nogle penge”

 

Dårligt råd du hører i branchen:

Betal andre for at gøre de ting, du er dårlig til

 

“Det værste råd er, at få andre til at gøre de ting, man ikke er god til. Delvist er det jo rigtigt, for når man er i gang og har penge, så synes jeg er helt fint at bruge penge på de ting, man ikke er god til. Men helt i starten, så er man bare nødt til at knibe ballerne samme og finde ud af de ting selv – ellers bliver det bare mega dyrt.”

 

Hvad ville du skrive på et skilt hele verden kunne se?

Vi interesserer os for vores kunder

Faktaboks

Navn: Mads Brink
Alder: 30 år
Bopæl: Grindsted
Virksomhed: Nimalift (www.nimalift.dk)

Vi bruger Cookies på dette site for at forbedre brugeroplevelsen og indhente statistik til intern såvel som ekstern brug.

Ved at klikke på et link på siden giver du os tilladelse til at lægge cookies på din computer